אקווריום מים מתוקים, אקווריום צמחייה טבעית או אקווריום דגים טורפים - כל מה שצריך לדעת

אקווריום מים מתוקים, ו/או צמחייה טבעית ו/או דגים טורפים 

לא פעם ולא פעמיים עולה השאלה – איזה סוג אקווריום כדאי לרכוש? האם כדאי לבחור אקווריום מים מתוקים? אקווריום צמחייה? או שבכלל עדיף ללכת על אפשרות מעניינת יותר ולבחור אקווריום דגים טורפים? ובכן, במטרה לעשות לכם קצת סדר בבלאגן, ריכזנו עבורכם למאמר הבא את כל מה שתצטרכו לדעת טרם הגעתכם אל מעמד הרכישה. 

 

תכנון אקווריום מים מתוקים

אקווריום מים מתוקים הוא למעשה אקווריום שניחן תחת שורה רחבה של שמות וכינויים, ביניהם: אקווריום מים מתוקים, אקווריום דגים טורפים, אקווריום ציקלידים וכיוצא בכך. 

 

אקווריום מים מתוקים דגים טורפים

זאת בעוד כי תפקידו העיקרי של אקווריום מים מתוקים הוא לדמות סביבה מחיה טבעית בה הדגים חיים, מתרבים וגדלים לאורך השנים. 

כמו כן, עיצוב אקווריום מים מתוקים בצורה מדויקת יספק לדגים את תנאי המחייה האידיאליים, בדומה לתנאים הקיימים בטבע. 

 

בניית אקווריום מים מתוקים צמחייה טבעית

בניית אקווריום צמחייה, או בשמו השני אקווריום מים מתוקים צמחייה טבעית הוא תהליך המתחלק למספר חלקים שונים. 

על כן, במטרה לוודא כי אתם מבצעים בניית אקווריום צמחייה בצורה הנכונה והמדויקת ביותר, ריכזנו עבורכם את כל השלבים החשובים שיש להכיר טרם תחילת ההליך:

  • בשלב הראשוני של בניית אקווריום מים מתוקים צמחייה טבעית, חשוב לבחור במיקום הייעודי עבור האקווריום בחלל. 

לאחר בחירת המיקום, יהיה עליכם לחבר את כל המערכות הנדרשות, החל ממסנן, כבל תת-קרקעי, חימום וכיוצא בכך. 

  • לאחר התקנת המערכות הנדרשות, מגיע השלב בו אתם מבצעים עיצוב אקווריום מים מתוקים באמצעות כל האביזרים והדקורציות שבחרתם. 

כמו כן, וודאו כי אתם שותלים את כל הצמחייה שרכשתם לאקווריום בשלב זה שכן, שתילת הצמחייה תמנע מבעוד מועד את התפתחותן של אצות בחלל האקווריום, מה שיאפשר לצמחייה להשתרש ולהתרגל למים שבאקווריום עוד טרם כניסתם של הדגים פנימה.

  • כעת, עליכם להתחיל בשלב המילוי. 

על כן, בניגוד לדעה הציבורית הרווחת, ההמלצה המרכזית תהיה למלא את האקווריום בזהירות יתרה, על מנת לוודא כי המצע וכן גם הצמחים שנמצאים בתחתית האקווריום לא ינזקו ולא יזוזו ממקומם. 

כמו כן, את שלב המילוי מומלץ לבצע בעזרת אנטי-כלור. 

  • בשלב האחרון לתהליך יהיה עליכם לחבר את מערכת התאורה אל האקווריום ולהתחיל בתהליך הסייקל שכן, בתום תהליך הסייקל, תוכלו להוסיף דגים לאקווריום בצורה הדרגתית, על מנת לשמור על האקווריום בצורה האידיאלית תוך הימנעות מפני הופעתן של אצות שעשויות להרוס את איזון המערכת. 

 

שורה תחתונה – איך בוחרים אקווריום מים מתוקים?

חיפשתם אקווריום מים מתוקים למכירה, או אקווריום ענק ברחבי האינטרנט ונתקלתם בשורה רחבה של אפשרויות שמעוררות בכם בלבול קל? ובכן, במידה וזהו אכן המצב, ההמלצה שלנו תהיה לבחון לעומק את הצרכים האישיים שלכם. 

תחילה, עליכם להבין איזה דגים אתם מעוניינים להציב בתוך האקווריום שכן, מדובר על פרמטר חשוב המשפיע באופן ישיר על סוג האקווריום אותו תצטרכו לרכוש. 

כמו כן, חשוב לזכור כי הקמה של אקווריום צמחייה הוא תהליך שהופך לנוח ופשוט הרבה יותר כאשר לוקחים בחשבון את כל השלבים ומבצעים את תהליך הבנייה בצורה הנכונה, תוך שימוש בציוד המתאים. 

כמו כן, בין אם אתם מעוניינים באקווריום צמחייה ובין אם אתם מחפשים אחר אקווריום גדול של דגים טורפים, ההמלצה החשובה ביותר היא לבצע את תהליך ההקמה לצד שירותיו של איש מקצוע מנוסה המחזיק בידע ובארגז הכלים הרלוונטי לכדי ביצוע המטלה על הצד הטוב ביותר. 

לא יודעים לאן לפנות? ההמלצה שלנו תהיה לפנות לצוות המקצועי של  WOW DESIGN – וואו דיזיין בע”מ” עוד היום!

דילוג לתוכן