ניקוי אקווריום: הסבר מקיף איך לנקות אקווריום

כל המידע על ניקוי אקווריום: הסבר מקיף איך לנקות אקווריום

אז יש לכם אקווריום דגים, וככל הנראה שהשקעתם בו לא מעט כסף, זמן ומאמץ. 

על כן, במטרה לוודא כי כל ההשקעה הזו אכן משתלמת ומוצלחת, הרי שעליכם לוודא כי אתם מקפידים לתחזק את האקווריום מפעם לפעם לאחר תהליך ההקמה הראשונית. 

למעשה, החלק העיקרי ביותר בדבר יבוא לידי ביטוי בהליכי טיפול באקווריום. 

ככלל, עליכם להבין כי בניגוד לדעת הציבור הרווחת אשר נוטה לחשוב כי מדובר על משימה מורכבת במיוחד, כי  ניקוי אקווריום היא למעשה מטלה קלילה ופשוטה יחסית. 

עם זאת, יש לציין כי מדובר על תהליך שידרוש מכם הבנה מעמיקה של מה בדיוק צריך לנקות, אך לעשות זאת על הצד הנכון ביותר וכיצד להימנע משימוש בחומרים אסורים לצורך ניקוי אקווריום. 

אז איך מנקים אקווריום? ובכן, במטרה לעשות לכם מעט סדר בבלאגן, החלטנו לרכז עבורכם למאמר הבא את כל המידע שתצטרכו להכיר מקרוב לפני שתתחילו בתהליך ניקוי אקווריום. 

 

אז איך מנקים אקווריום?

ניקוי אקווריום הוא תהליך שמצריך בראש ובראשונה את ארגז הכלים המתאים לביצוע המטלה שכן, הדבר לא רק נחוץ על מנת לספק ניקיון יעיל ואפקטיבי, אלא גם בשביל לשמור על בריאותם של הדגים שלכם. 

ככלל, עליכם לרכוש חומר ניקיון ייעודי לעצות, חומר ניקיון ייעודי עבור זכוכית האקווריום, חומר המיועד לניקוי החצץ שנמצא בתחתית האקווריום וכמו גם, כלים ייעודיים לניקוי הפילטר של האקווריום שלכם. 

במיוחד כאשר מדובר על אקווריום ענק, הניקיון שלו מורכב יותר וכדי לפנות לאנשי מקצוע שיבצעו את הניקיון עבורכם.

אז איך לנקות אקווריום אתם שואלים? ובכן, כעת הגיע הזמן להכיר את השלבים של ניקוי אקווריום לעומק.

ניקיון החצץ

השלב הראשון של טיפול באקווריום מתחיל בניקיון החצץ. 

למעשה, הדרך האידיאלית לניקוי החצץ תבוא לידי ביטוי באביזר ייעודי שנקרא שואב רפש מקצועי. למעשה, מדובר על מוצר חשמלי שמכניסים ישירות אל תוך האקווריום, בעוד כי כל תפקידו הוא לשאוב את הלכלוך שהצטבר בקרקעית האקווריום, היכן שנמצא החצץ. 

כמו כן, ההמלצה המרכזית תהיה לוודא כי אתם מנקים מפעם לפעם את החצץ בנפרד באמצעות חומרי ניקוי ייעודיים. 

ניקיון הפילטר

תחילה, חשוב לציין כי במידה ומדובר על פילטרים הדורשים את החלפתם של חלק מהרכיבים, הרי שעליכם להקפיד כי אתם אכן מבצעים את ההחלפה בזמן, בהתאם להוראות של היצרן. 

על כן, בעת בה מדובר על פילטרים מכניים וכן גם שאר הרכיבים בכל הפילטרים למעשה, יש לנקות לעיתים תכופות באמצעות מברשת ייעודית. 

במילים אחרות – וודאו כי אתם מוציאים את הפילטר מהאקווריום ומנקים אותו באמצעות המברשת הייעודית בתדירות גבוהה. 

כמו כן, חשוב לזכור כי את חלק מהרכיבים ניתן לשטוף במים, אך במידה ואתם מחליטים לעשות זאת, מוטב שזה יתבצע עם זרם חלש במטרה למנוע נזק. 

ניקיון הזכוכית

התהליך של ניקוי הזכוכית הפנימית מתמקד בניקוי האצות שהצטברו שכן, בתהליך זה חשוב לוודא כי הינכם מבצעים שימוש בחומרים ייעודים מאושרים שנרכשו מחנות אמינה בלבד. 

על כן, באמצעות מגנט ייעודי חזק לניקוי הזכוכית, תוכלו לבצע את התהליך על הצד הפשוט ביותר. 

למעשה, כל מה שתצטרכו לעשות יהיה למקם את המגנט בחלק הפנימי של האקווריום ולאחר מכן, להזיז אותו באמצעות החלק החיצוני שנמצא מחוץ לאקווריום ועל גבי הזכוכית. 

עדיין מתלבטים איך לנקות אקווריום? לא סגורים שאתם יכולים לעשות זאת באופן עצמאי? לא יודעים מאיפה לרכוש את כל הכלים הנכונה? אם כך, ההמלצה שלנו תהיה לפנות לצוות המקצועי של חברת WOW DESIGN – וואו דיזיין בע”מ עוד היום!

אקווריום מים מלוחים ריף אלמוגים
דילוג לתוכן